torsdag 21 oktober 2010

Tokmoderaten vill egentligen vara nätroot

Det är som det är. Men faktum är att Tokmoderaten har förstått vårt inlägg i Aftonbladet i går.

"Jag ser Nätrötternas debattartikel som en blåslampa i arslet på partiets nomenklatura i allmänhet och Mona med sin Ibbe i synnerhet. De är inte nöjda, Höberg, Westerholm, Einerstam med flera, så de startar sin egen kriskommission med nätet som arena för att komplettera den stora, orörliga kriskommissionens tröga arbete. Nätrötterna agerar blåslampa och även om jag tror att de gör precis rätt sak i rätt tid så är jag osäker på om det egna partiet fattar det."

Sedan är vi inte ense i allt. För jag tror att mitt parti, och Mona i synnerhet, är så begåvat att detta initiativ - Öppna kriskommissionen - ses som ett välkommet och spännade inslag. Jag känner oerhörd styrka i vetskapen att vi är på gång och vi kan. Alla.

Johan Westerholm skriver läsvärt om det rosornas krig som vissa tror att detta är.

Mona är dessutom bara en uppkoppling i från att delta i vår Öppna kriskommission.

Det rör på sig ute i landet, Dagens Arbete skriver kritiskt om kriskommissionen och här får ni länken till Johan Perssons blogg - mannen som ansvarar för organisationsutredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar