måndag 2 augusti 2010

Ny politik och hembakt

"För att en mamma ska kunna ha semester måste hon ha ett jobb att gå till."

Så skriver Veronica Palm idag.

Jag står på tröskeln till mina två sista sommarsemesterveckor och tänker att precis så är det. För att uppskatta ledighet så måste det finnas något annat att relatera till - ett jobb! För att det ska vara skönt att ta fredag så måste veckan innan ha sett annorlunda ut! Det får inte bli en enda tröstlös ledighets-smet. Tro mig, jag har provat.

Jobb är centralt och viktigt, viktigare än alla skattesänkningar i världen. Det är därför vi har en politik som leder till både välfärd och jobb.

I dag skriver Martin Moberg om partiets nya satsning och ni kan titta på viktiga filmer!

Även Peter skriver liksom Anna Vikström på sin blogg.

Det doftar bröd när jag bloggar. Marikas bröd står på eftervärme i ugnen och lovar smakupplevelse framöver. Saftig sommarkål och Sköneronötfärs ska strax förvandlas till currygryta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar