fredag 18 mars 2011

Bejaka snarlikheten

I dag bara måste Staffan och Jämlikhetsanden lyftas! Han har insett vad det är som allt som oftast händer. Människor har en benägenhet att bejaka det som är snarlikt dem själva.

"Varför är det då så att i de flesta sammanhang när jag ska föreslå någon, ta kontakt med någon eller värva någon så är det första som dyker upp en svensk man i 30-40 års åldern. En sån som jag, nån jag klickar med och som verkar vettig. Jag är helt enkelt dålig på att se andra typer av personers kompetenser, oavsett hur mycket jag pratar med dem och är kompis med dem. Är det arvet från omklädningsrummet? Att jag vet hur ett lag brukar se ut?"


Jag vill berätta en hemlighet Staffan. Jag lider av samma problem. Men jag tycker alltid att de bästa är kvinnor i alla åldrar ;-))

Låt oss dra det snäppet längre. Om vi nu säger att Håkan Juholt ska bejaka snarlikheten så kommer partiledningen snart att bestå av stora män med mustasch! Fast han får allt jobba på att hitta flera med den mustachen!

1 kommentar:

  1. Det är därför vi måste tvångsblandas! Max en mustasch per partiledning!
    (som en hemlis tycker jag också oftast att kvinnor är bättre, vilket gör min oförmåga att se dem ännu underligare)

    SvaraRadera