onsdag 9 september 2009

Tack Mona! Äntligen...

Jag har skrivit detta förut - välfärd kostar. Och vi kan banne mig inte låna pengar till löpande utgifter! Med vi menar jag sossarna.

I dag deklarerar Mona Sahlin och Thomas Östros med all önskvärd tydlighet att det kommer att krävas skattehöjningar för att klara av det vi alla vill ha gemensamt. Är det generell och bra välfärd till alla vi vill ha så kostar det skattepengar. Dessutom går staten med 200 miljarder minus tack vare den moderatledda regeringen. Samtidigt som de lånar till valfläsk för att desperat hålla kvar vid makten.

Jag blir ännu gladare när Sahlin och Östros är så tydliga med att det handlar om att ta lite mera för höginkomsttagare, från lyxvillaägare och att det handlar om en ny förmögenhetsskatt.

Äntligen! I dag är jag extra stolt över att vara socialdemokrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar