måndag 28 september 2009

Häpnadsväckande!

Apoteket är nästa statliga företag som ska till slakt. Och denna gången tar den moderatledda regeringen till ett udda knep för att tysta motstånd. De oroade ledamöterna i bolagsstyrelsen får inte ens en kallelse till stämman där företagets framtid avgörs! Som tur är så valde de att inte tiga. I Rapport har väl sällan eller aldrig ett mera häpnadsväckande inslag visats. Och ingen från den moderatledda regeringen vill kommentera. Inte heller vill de kommentera varför de inte vill kommentera. Fast det fattar vi ändå.
Låt oss hypotetiskt tänka oss att en sosseregering hade gjort samma sak i någon fråga. Jag tror att det hade blivit ett sådant liv. Det hade ryats om "kommunistfasoner" och om "diktatorsknep" hit och dit. Alla moderater med möjlighet att tala hade gråtit floder i media över detta sätt att köra över en BOLAGSSTYRELSE!

Men nu är det en moderatledd regering som till vilket pris som helst ska sälja ut gemensamma tillgångar. Oftast är det fråga om ett reapris också. Ett pris som inte på något sätt gynnar gemene man i Sverige. Nej, det handlar om att några få ska få en ny marknad att tjäna på. Kunder hos Apoteket ska få betala mera för sämre service så att det går att ta ut en fet vinst. I glesbygd får fortfarande staten ta hand om alla för där finns inga pengar att tjäna. Och den fördelning som tidigare kunde ske mellan stad och land kan vi glömma.

Att välja bort kommentarer kan ju vara smidigt. Jag tycker att det är övherhetsfasoner utan dess like. De tror att det kan göra precis hur de vill utan att förklara sig för någon. Som medborgare och ännu så länge delägare i Apoteket AB så känner jag mig kränkt, förbannad och stum.

Jag trodde inte att det kunde bli värre. Jag hade fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar