tisdag 15 september 2009

Ny undersökning inför operation

I dag har jag varit i Linköping igen. Träffade både kurator och medicinteknisk ingenjör. Det var fjärde vändan och sjätte undersökningen avklarad. Tre undersökningar kvar innan det är dags för riktig operationsväntan.
Att kuratorn ville veta lite om mig och min familj kunde jag räkna ut innan. Min mentala status. Jag får bara hoppas på att det gick bra.
Däremot funderade jag på vad den medicintekniska ingenjören skulle göra! Han berättade allt om tekniken kring ett ci. Implantatet kommer att fungera tillsammans med telefoner och slingor. Skönt att veta! Dessutom får jag välja tillverkare och modell. I dag finns det två tillverkare som har var sin modell. Och låt mig säga så här; det var som att inspektera en Skoda och en Rolls Royce. Samtidigt. Ja, visst, uselt läge för Skoda...
Tänk er, den ena är funktionell. Den tar er till jobbet men den är banne mig inte bekväm, driftsäker eller snygg. Den andra har finesser, miljövänliga inslag och den är designad på ett mycket trevligt sätt.
Jag vet inte om jämförelsen mellan bilmodellerna håller. Jag är kanske orättvis mot Skoda. Men faktum är att ci-implantaten verkligen skiljde sig åt markant. Utseendet är inte allt men jag förstår verkligen inte hur den ena tillverkaren ska nå ut till andra grupper än äldre! Och jag säger kanske till även den målgruppen. Bara för att man hör illa behöver man inte gilla grått, hudfärgat och mellanbrunt...
Nu ska jag vänta på att gå på röntgen om en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar