torsdag 10 maj 2012

Bra Löfven - uselt Nuder

Jag har skrivit i ämnet förr. Det där om att vi människor borde leva som vi lär och inte som nu senast Pär Nuder som håvar in miljoner privat samtidigt som han låter skattebetalarna bjuda på statsrådspension. Det är ärligt talat inte kul att han är partimedlem idag. För även om han följer varenda jäkla regelverk så borde han onekligen fatta hur detta ser ut.

Stefan Löfven fattar och han väljer dessutom att öppet vara kritisk, det tackar jag för extra mycket.

"- Jag skulle inte ha gjort det. Vad jag förstår har han inte brutit mot något regelverk, men han har också ett personligt ansvar, säger Löfven." Läs mera i SvD.


Flera borde göra som partiledaren, säga i från och sluta med det lismande ryggklieriet.

Flera på ämnet i dag är Peter Högberg och Göran Johansson och Michael Granstedt och Johan Westerholm och Martin Moberg

3 kommentarer:

  1. Har du hört vad Nuder säger själv om detta, eller dömer du efter ensidig medierapportering?

    Nuder skriver i DN om saken idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag läste Nuders inlägg i DN. Problemet verkar väl ändå vara att trots hans ambition att inte ta emot så har han likväl tagit emot pengarna? Eller har jag missat att han har lämnat tillbaka något? Jag förstår mycket väl att högerns ekokammare gärna slaktar Nuder och likande. Problemet är att de låter sig ledas till slaktbänken. Är det verkligen helt omöjligt att avsäga sig statsrådspensioner och likande?

      Radera
  2. Jag tror inte att det är så omöjligt att säga nej tack till de stora belopp i statsrådspension som Nuders självförvållade situation kan få en att tro. För politik är att vilja saker och att inte ta emot stora ersättningar från det allmänna som f d toppolitiker, är ett ställningstagande man kan och ska göra i Nuders situation. Så du har helt rätt både i inlägget och i din kommentar Annika.

    // Martin

    SvaraRadera