tisdag 25 januari 2011

Eneroth att räkna med

Han kallas för en joker i dagens Expressen - Tomas Eneroth. Det handlar förstås om partiledarfrågan, den så evigt omtalade, i vårt parti. Socialdemokraternas göranden och låtanden är en jättefråga i media och partiledaren är förstås både viktig och intressant.

Nu när snuttefilten Nuder äntligen är släppt så kan vi kanske höja blicken...

För mig är Tomas Eneroth absolut tänkbar. Han stämmer mycket väl in på de krav som jag känner är viktiga. En person som med ideologisk kompass i ryggraden kan se framtidens reformer. Som kan ena och leda. Som kan upprätta nytt folkligt förtroende. Allt detta tror jag Tomas Eneroth kan. De gånger jag träffat honom så har jag upplevt honom som en karismatisk talare, nyfiken på människor och genuint intresserad av alla han möter. Genuint intresse, vilja och engagemang lyser igenom och smittar.

Annars så vore mitt klara alternativ min äkta hälft. Den bättre, brukar jag säga. Peter Högberg beskriver i dag vad han skulle göra om valberedningen kör fram honom som kandidat.

Å andra sidan så kan ju Tomas Eneroth läsa och känna efter om inte det är lite som han kan tänka sig att göra det också, det där partiledarskapet.

Mera hos Martin Moberg och Johan Westerholm och Röda berget i dag på en blogg nära dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar