torsdag 19 januari 2012

Mediakrumbukter på nära håll

"Jag kommer inte spekulera i namn och jag kommer inte kräva avgångar. Men att samtliga i partiledningen grubblar om de anser sig kunna vara bra företrädare för ett parti i fritt fall vore bra. Att kommunicera med oss medlemmar om var ni står och vilka tankar ni har för att få skutan på rätt fot."

Citatet kommer från Peter Högbergs senaste blogginlägg.

Han kräver inte Håkan Juholts avgång. Inte i går och inte idag. Men nog försöktes det tappert att få det till just det. När Peter avkrävde partiordföranden "ansvar" för den senaste turbulensen så var det liktydigt med att Peter hade tröttnat på Juholt och ville att han skulle avgå. "Nu får du se till att vara tydlig", sa jag och i dagens blogginlägg tycker jag att han är det.

I dag kallas Peter för toppsosse i Aftonbladet. Förlåt Peter men det är du inte. Däremot känns det som om Aftonbladet beter sig lätt desperat i jakten på att underblåsa sitt drev. Däremot vill jag bestämt hävda att du är toppen, men det är en annan sak.

Läs gärna Ola Möller idag, jättebra skrivet Ola! Och en titt hos Martin Moberg är aldrig fel! Dessutom har ju alltid Peter Johansson i söder...

2 kommentarer:

  1. Den enda fördelen jag skulle se med det där topp-sosseriet är att vi sett mer av resultatet i plånboken. Fat chance... För övrigt fick jag plocka ner en viss herre några snäpp under några minuter där. Men det tillhör ju vardagsmaten, eller hur..;)

    SvaraRadera
  2. Om det vore så....men icke. Numera är det säkert dessutom så att de som på allvar anser sig vara toppsossar känner sig så trampade på tårna att de blånar av ilska. Vojne vojne...

    SvaraRadera