söndag 20 februari 2011

Vilka möjligheter med Högberg som ledare för (S)!

Det är ingen hemlighet att Peter Högberg kandiderar som partiledare för socialdemokraterna. Förmodligen var han först ut i ett parti där nejsägeriet blivit till en konstart och där ett ja automatiskt alltid har betytt att du kan kasta in handduken direkt. Så om nu Peters chanser var små innan så var de inte ens längre mikroskopiska när han tagit bladet från munnen.
DN listar de fyras gäng utan att ens ha maken med i löpande text...tyvärr.

Dock har han minst en trogen supporter i Tokmoderaten.

För min del så skulle förstås valet av Peter till partiordförande vara en fröjd. Jag skulle omedelbart plagiera Fotbollsfruns koncept och blogga under namnet Partiledarfrun. Särskilt intressant skulle jag förstås vara nu när Fotbollsfruns man inte längre spelar fotboll.

Hallå Aftonbladet? Vad sägs om en partiledarfru i stället?


För er mera seriösa så finns det viktig läsning idag, Katrine Kielos om just teknik och utveckling som vi inte sett änden på ännu. Martin Moberg bjuder på söndagsmusik och Krassman listar Knuffresultatet. Kulturbloggen berättar om Göran Hägglund som hellre fajtas för snus än för att gamla ska få bo tillsammans. Och så Peter Andersson om dagens siffror!

2 kommentarer:

  1. Hi, hi, hi :). Det påminner mig om en händelse i slutet av 70-talet när jag ganska nyinflyttad på orten mötte en kvinna som ansåg att hennes man hade hög status. Vi hälsade på varandra och presenterade oss. Jag med mitt namn och hon med makens namn fast med tillägget fru framför.

    /Eva

    SvaraRadera
  2. Det kanske blev lite otydligt. Jag presenterade mig med med för- och efternamn och hon med makens för- och efternamn med fru framför :)

    /Eva

    SvaraRadera