torsdag 3 februari 2011

Förändring och öppenhet - socialdemokraternas räddning

I dag läser jag Johan Westerholms inlägg och nickar instämmande.

Socialdemokraterna har en ledningskris och vissa verkar slåss med näbbar och klor för att positionera sig.

Jag hör till dem som fortfarande tror på att det går att förändra. Själv har jag engagerat mig starkt i Öppna Kriskommissionens organisationsarbete. Det brinner jag för.

Ett öppet och välkomnade parti där det finns olika grader av engagemang och möjligheter. De personer som står för slutna rum och interna maktsfärer kan inte klamra sig fast i all evighet. Det är inte hållbart.

Jag är, precis som Johan Westerholm och många andra nytänkare, nominerad till partiets extrakongress i mars. Vi ska slåss för ett mera öppet parti på alla tänkbara sätt.

Flera om detta är Martin Moberg och Jämlikhetsanden och Partistaten och Alexandra Einerstam och Peter Andersson och Krassman på en blogg nära dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar