onsdag 10 november 2010

Elaka kommentarer förintar inte problemet!

Precis som Johan Westerholm fick även jag en kommentar riktad mot mig med tydlig innebörd att det var jag som kränkte och att jag borde be om ursäkt.

Eftersom Johan är en klok kille behöver jag inte skriva samma sak utan här får ni ett smakprov:

"Jag fick en kommentar på mitt inlägg om uppgifterna kring Urban Ahlins påstådda sexuella trakasserier igår. Kommentaren är riktad mot mig och som hävdar att det är jag som kränker Urban Ahlin, och det är med andra ord inte Urban Ahlins upplevda eller faktiska agerande mot en kvinnlig medarbetare som är klandervärt. Kommentaren var anonym vilket i min värld är lika fegt som det definitivt inte hjälper Urbans sak om det nu var det som var syftet. Reaktionen från mig blir dessvärre precis den motsatta.


Låt oss en gång för alla försöka reda ut allvaret i detta.


Urban Ahlin och Sven-Erik Österberg ger var och en helt olika bilder av händelseförloppet. Givet de uppgifter som finns i Expressen så får jag intrycket att de var inte närvarande på samma möte ens en gång. Det finns därför goda skäl att de var och en nu lägger fram alla uppgifter eftersom den samfällda historien inte hänger ihop. Som utbildad förhörsledare från dåvarande Tolkskolan kan jag ha tämligen starka synpunkter även på medias prestation – det finns uppenbara divergenser och hål som stör bilden."


Läs för all del hela.

Flera i detta ämne inte minst Johan Westerholm och Peter Högberg i två inlägg och Martin Moberg i två inlägg och Peter Johansson på en blogg nära dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar