fredag 23 oktober 2009

Till riksdagen

I går hade min s-förening, Vimmerby/Storebro, medlemsmöte. Och nu är jag nominerad till en plats på riksdagslistan. Det känns oehört hedrande och stort. Det är ett av de finaste uppdrag man kan få, tycker jag.
Jag har blivit tillfrågad vid två tidigare val och alltid tackat nej. För alltid har andra trott att jag kan. Men inte jag. Nu är det skillnad för nu tror jag också på mig ;-)). För mig har det varit en lång resa att komma fram till den slutsatsen att jag kommer att ha något att bidra med.
Skulle jag hamna på en riksdagsplats kommer jag att göra ett bra jobb. På mitt sätt.
För mig finns det en lååååång rad frågor som är viktiga. I topp finns barns utsatthet. Barn råkar illa ut lokalt, regionalt, nationellt och internationellt på många sätt. De utnyttjas och de får inte komma till tals på det sätt de borde. Ja, det finns mycket att göra där.
Sedan är det besöksnäringens villkor, kommunikationerna och andra regionala frågor. Och rättvisa skatter. Trygghet för den som blir sjuk eller arbetslös...ja, listan kan bli oerhört lång.
I kväll ska jag njuta av förtroendet från igår, min sons närhet och en lugn kväll hemma.
Det är kvalité!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar