tisdag 27 oktober 2009

Den oundvikliga

Vintern. Den är verkligen oundviklig om man som jag bor i Sverige. Jag brukar säga att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att gilla vintern - om den bara hade vett att vara varm och skön!
Visst finns det fördelar, levande ljus och varma brasor är bättre under vintern. Tyvärr uppväger icke fördelarna alla de nackdelar som finns. Slasket, vinterspända axlar, alla kläder som ska på och vintervägarna. Med mera.
Just nu beundrar jag mina primulor i trädgården. De är envisa små rackare. Blommar tappert för tredje gången. De trotsar slasket och glädjer mig varje gång jag går förbi. Annars är det klent med trädgårdsmunterhet så här års.

I morgon börjar partikongressen i Stockholm. Jag är reserv och det innebär att någon kan ringa mig ikväll och säga att det bara är att packa väskan. Och, mina vänner, vad tusan skulle jag packa då? Ja, 7,7 kilo kongresshandlingar ligger på bordet, inga problem. Men kongressfesten? Ja, jag vet att man kan ha vad man vill...jenas sa någon till mig i går. Klart man kan om man vill. Men det VILL inte jag! Jag vill ha en klänning!
Well, förmodligen kommer problematiken inte ens att uppstå, de båda männen som jag skulle kunna ersätta är friska och krya typer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar