tisdag 12 januari 2010

Räddare i måndagsnöden

Jag har vänner som då och då undrar hur tusan man ska kunna laga god mat snabbt. Jag hävdar alltid att det går utmärkt. Hos många saknas bara grundkunskapen och det tycker jag är jättesynd! Snabb mat är inte nödvändigtvis dålig mat.
I går åt vi gott och snabbt. Tag en eller flera sorters god korv med smak och hög kötthalt. Skär i bitar och lägg i en rymlig stekpanna. Koka matvete (det tar 15 minuter). När korven har fin färg så tillsätter jag en burk majs och en burk svarta, avsköljda, bönor i pannan. När matvetet är kokt häller jag av det och ned i pannan. Rör om allt och så är det klart! I går skivade jag avocado, pressade på lite citron och serverade till. Eller så kan man lägga allt i burritobröd och äta med händerna! Jag lovar; middagen är klar på under halvtimmen.

1 kommentar:

  1. Tips på bra matblogg för den som inte gillar färdigmat: http://matduell.se/.

    SvaraRadera