onsdag 27 oktober 2010

Nya Sofia

Jag kan inte låta bli att kommentera nya moderaternas nya partisekreterare Sofia Arkelstens resa till Frankrike på oljebolaget Shells bekostnad. Särskilt som moderaterna själva helst inte ser, eller i alla fall har som etisk princip att, inte ta emot likartade gåvor. Fast policyn är kanske mest ett inriktningsbeslut...

Sofia Arkelsten har ju dessutom alldeles nyligen lärt ut till näringslivets företrädare hur slipstenen ska dras för att kunna påverka politiker.

Visst ska vi ut och se oss om och lära oss saker. Men vid de tillfällen som politiska företrädare behöver det så tycker jag att vi skattebetalare ska stå för resan just för att ingen ska känna att resan kostar lite reklam här eller en motion där. Läs gärna mera om regeringens riktlinjer för mutor här.

Vill verkligen Sofia Arkelsten resa med Shell efter deras inblandning i en ganska rejäl miljökatastrof? Hon har ju ändå profilerat sig som en miljökämpe...

Många har skrivit några rader om detta i dag och vill ni läsa mera så rekommenderar jag Alliansfritt och Johan w och Peter H och Peter J och Martin M och Svensson och Krassman och Rebellabloggen och Kulturbloggen och Opinionsbloggen och så klart Aftonbladet om åklagarens granskning.

1 kommentar:

  1. Sjalvklart skall hon avga, med direkt verkan.
    Jag bor sjalv i frankrike (darav min svenska), har kollat alla tillgangliga videos, tv reportage osv.
    Hon syns inte pa ett enda av dom vid bilarna som hon enligt egen uppgift varit dar och "kollat".
    Aven foretradare for "rallyt" uppger att dom inte sett henne, hepp !!!!!!
    Har Reinfeldt rad med detta sa skall jag jobba i media for att sanka moderaterna, och jag arbetar som mediakonsult.
    Det ar ett lofte, inte ett hot.
    Hon skall bort, NU.

    SvaraRadera