måndag 17 augusti 2009

Banker gör mig arg

Det är inte okej att tjäna för mycket pengar på mig kära bank!
Det är heller inte okej att dela ut bonus till ledningen.

Varför har jag hela tiden en känsla av att bli lite lurad?

När räntan på inlåning är superlåg så justerar banken snabbt räntan på utlåning nedåt och vips; så tjänar de pengar i alla fall. Massor!

Snart kommer jag på fullt allvar att se närmare på erbjudanden från nätbaserade banker utan kontor. Jag hör till den kategorin kunder som sköter mina affärer i princip själv. Ändå betalar jag banken för att få göra jobbet själv. Plus att de får ränta från mig på lånade pengar.

Nätbankerna tar förvisso ränta men många har internetbank och kort gratis.

Min bank borde naturligtvis åtminstone vara billigare på utlåningsräntan om den vill ha kvar kunder som är självgående! Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar