tisdag 8 november 2011

Läs Johanna Graf, punkt slut!

Jag blir tårögd av glädje när jag läser Johanna Grafs inlägg i dag. Så sant, så nödvändigt att läsa. Johanna Graf och Bo Krogvig deltog i morgonradio i dag och jag hoppas partilednignen lyssnade där en stund.

Jag tycker ni ska ägna en stund åt hela men detta är i alla fall en godbit:

"Dels att vi inte KAN leverera som förr, därför att vi inte bestämmer över Sverige själva längre (vi sitter i minoritetsregeringar, vi sitter i knäet på marknad, EU och fan o hans moster). Då kan man inte blunda och låtsas som om allt är som förr och lova jobb åt alla, 100 spänn mer i barnbidrag och ny vinterkappa åt mor. Var tydlig och ärlig. Inget jultomteparti.


Dels har vi tappat trovärdigheten för att vi inte lever som vi lär. Om ni anar hur många i arbetarpartiet som inte har haft ett arbete på väldigt många år eller som aldrig har arbetat, skulle ni bli mörkrädda. Och nej, jag är ledsen, att vara politiker är inte ett arbete, det är ett förtroendeuppdrag, som man har till låns av sina efterträdare. Det är dags för många av oss att lämna tillbaka det nu. Bryt innanförskapet! Först då kan du tala trovärdigt om utanförskap. Den uppmaningen vill jag inte i första hand rikta till Håkan, utan mer till alla de andra parti- och distriktstoppar som sitter och hoppas klamra sig kvar på sina uppvärmda arvoderade stolar."

1 kommentar:

  1. Vaddå, inte 100 spänn mer i barnbidrag. Jo, det är en bra reform. Barnfattigdomen ökar och barnbidrag är den mest träffsäkra reformen mot detta. Ny vinterkappa är det många som behöver! "Jultomteparti" va e de för snack! Allt jultrams är jag emot, men vi ska kämpa för jämlikhet. Vi kan inte leverera som förr, det är nog sant, men vi ska inte överge våra ideal, utan analyser varför och återkomma med ett politiskt program där vi återtar vår möjlighet att leverera. / Mvh Bror Perjus

    SvaraRadera