måndag 18 juli 2011

Det goda livet utan kök

Vi firade fyraveckorsjubileum utan kök i onsdags. Man bör ha humor om man ska renovera.

Fantasin när det gäller måltider tryter inte ännu och idag har jag nära nog överträffat mig själv. En sommarsallad som smakar betydligt godare än man kan tro!

Ni behöver:
Räkor med skal
En bit varmrökt lax
rädisor
Galiamelon
Potatis
Späd squash
Persilja

Pilla räkorna, dra sönder laxen med fingrarna, tärna melonen, snitta rädisorna och blanda ned i en form. Koka potatisen mjuk, klicka över rejält med smör som får smälta ned bland potatisarna och lägg skuren squash över den varma potatisen. Låt detta stå en kvart så potatisen inte är skållhet. Blanda allt och dra i rejält med persilja. Vi åt med en sås gjord på majonäs, turkisk yoghurt, riven parmesan, salt och svartpeppar. Och ett saftigt bröd till. Hade det inte varit regntunga skyar och söndag hade det förmodligen varit syndigt gott med bubbel till detta! Nästa gång...

Bortsett från att denna ljumma sallad var god så var den förgjordat snygg också!

Nej, jag kommer inte att blogga jättemycket under min ledighet....så är det. Bara då och då när recepten faller på... I övrigt ska jag ägna mera tid åt att bekämpa mördarsniglar, myror och ogräs. Samt att nöta på min nya solstol.

Gör det du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar