lördag 9 april 2011

Potatisgnocci, karljohan och örter

Jag har precis släppt en stor gnocci-deg till förmån för datorn. Potatisgnocci med krämig karljohan&vitlökssås, grädde och stora mängder persilja. Det serverar jag ikväll. Efterrätten blir en chokladfondant med inkokta päron och en kula vaniljglass. Jodå, det går nog ingen nöd på oss i kväll heller.

Annars joddlade nästan familjen i går. Då ställde jag fram gigantiska formar med canneloni. Färska lasagneplattor som jag hade fyllt med köttfärsröra, rullat i hop och lagt i en form. Under, lite under och massor över, hade jag en bechamelsås fullspäckad med spenat och lagrad prästost...gott, jajamensan. 20 minuter i ugnen är allt som behövs när man använder färska plattor. Cannelonirör kräver säkert 45 minuter...nu blev detta rena rama snabbmaten eftersom jag hade köttfärsröran klar från frysen!

Till min stora glädje ligger flera portioner i lådor i kylen som ska förgylla veckans luncher. Cook and chill, brukar jag kvittra när jag stoppar in maten i kylen. Min från grunden tillagade goda mat.

Vill ni läsa allt om Kalmar läns partidistriktskongress kan ni göra det hos Peter Högberg på en blogg nära er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar