fredag 30 juni 2023

Jordgubbstid

 Jordgubbstider. Det är tider det :-)

Nu ska ni vara lite öppna för en udda kombination. Igår envisades maken med att vi skulle äta jordgubbarna med basilika, vaniljglass och olivolja. Japp, ni läste rätt. Med viss skepsis muttrade jag något om att fetaost hade varit bättre än vaniljglass men... Jag skivade gubbarna, strimlade över basilika och toppade med en rejäl sked glass. Och så ringlade jag över den bästa olivolja som huset bjuder. Faktum är att det var grymt gott! Glassen med olivolja var för sig en upplevelse. Mums!

Ikväll så kommer jag ändå gå lite mer på det traditionella. Hittade fillodegstartelettskal i butiken som jag tänker grunda med lite hårdvispad vaniljgrädde, skivade jordgubbar och så toppa med urskrapad passionsfrukt. 

Man måste variera kosten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar