tisdag 27 oktober 2015

Den kalla tiden

Ni som läst min blogg tidigare vet att jag inte gillar vintern alls. Så nu går jag in i sex månaders kyla och elände av varierade grader. Jag fryser. Visst kan det komma fina dagar när solen glittrar i snön, det kan det. Men handen på hjärtat. Svensk vinter består ju för tusan av 99 procent slask och elände.

Nåväl.

Tiden fram till jul går ju som bekant fort. Själv har jag bokat in en familjeweekend i huvudstaden som delmål att se fram emot. Kultur och god mat står på den agendan.

Julen är lite av en transportsträcka faktiskt. En inrutad "måstehelg" med väldigt lite utrymme för nytänkande. Om jag ska vara gnällig. Men det är inte så länge sedan alls som jag fick igenom att vi faktiskt bara ska ha den mat på julbordet som vi verkligen ÄTER och inte alla de där rätterna som "måste" finnas. Jag brukar trots allt skapa utrymme för långa promenader och bokläsning framför brasan också. Och det är ju mysigt.

Efter jul ska maken och jag få en dos palmer och sand innan jag går in i någon slags folkomröstningstöcken. Vimmerby kommun ska ha folkomröstning huruvida skolor på landsbygden ska läggas ned eller bevaras. Och eftersom jag i ett svagt ögonblick sa ja till att bli valnämndens ordförande så ligger det på mitt bord att genomföra folkomröstningen. Jag hade faktiskt tänkt att ta lite politiskt ledigt en period. Men det gick inte riktigt så. Med det politiskt instabila läge vi har i landet så gäller det att valnämnden inte sover helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar