tisdag 4 september 2012

Stackars Malin!

Jag har nog vid något tillfälle varit i samma rum som Malin Petersson, moderaternas oppositionsråd i Kalmar. Med andra ord så kan jag inte ens säga att vi är bekanta med varandra.

Men sympati för henne det får jag onekligen när jag läser det "öppna brev" som hennes så kallade partikamrater skriver till sina väljare i dagens Barometern.

Vad sägs om denna charmerade salvan:
"Låt oss hoppas att Malin Petersson inte ställer till mer skada under sin kvarstående månad som oppositionsråd."

Sålunda, sugna på att engagerar er politiskt någon? Visst känns det lockande? Jag tror inte på vis i världen att detta är unikt vare sig för moderater eller Kalmar...

Till dig Malin vill jag säga så här; för tusan, Malin, stå på dig och skaka av dig dem och gör det nu! Jag tycker inte om din politik och jag tycker inte att det fattas kloka beslut i landet just nu.

Men Malin ska inte behöva ha det så här.

Undertecknar brevet gör: Ami Höglund (M), Kajsa Hedin (M) och Tamás Lakatos (M)

Malin P har tidigare varit tuff i sina yttranden mot andra moderater i Kalmar, i första hand män som enligt Malin P haft problem med att hon är kvinna och driftig.

De moderater som kände sig mest träffade verkar hålla sig undan från detta öppna brev. Låt mig gissa att denna fantastiska moderatgrupp som är så kompetent beskriven i det öppna brevet har varit med och godkänt texten.

Moderatkamraten Bo Frank i Växjö han röt till att det var fråga om gubbar som inte skulle platsa i Växjö....vilket fick moderatmännen i Kalmar att ilskna till...rejält.

Alliansfritt om detta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar