torsdag 23 juni 2011

Tänker på de anställda på Saab

Ingen lön.

Inte nu och inte i morgon.

De fick ett journummer att ringa, de anställda på Saab.

Jag tänker mycket på de familjer där både mamma och pappa jobbar på fabriken. Och på dem som ensamma står med beskedet att lönen bara inte kommer.

Sorgligt.

Skamligt för dem som har ansvar för att detta inte ska ske. Hur kunde ni driva det till att inte ha pengar kvar till löner?

Mera hos Martin Moberg och Johan Westerholm på en blogg nära dig.

PS. En persom som inte vågar stå för sin åsikt (anonym kommentar) försöker få mig att känna att mitt nya kök tillkommer tack vare alliansens rot-avdrag. Det gör det inte, jag hade byggt ändå eftersom det behövdes...

1 kommentar:

  1. Jag skulle tro på att de antog att fastighetsaffären skulle vara i hamn nu. Det finns en del låneutrymme kvar om det skulle krisa.

    SvaraRadera