onsdag 22 november 2017

Datalycka

Som jag har kämpat. Excel, programmet i mina (mar)drömmar. Jag vill kunna men det är svårt. Nu har jag kämpat mig igenom en väldigt bra grundkurs (Klickdata) med väl godkänt och diplom på det. Massa ny förståelse för funktioner och formler. Det som gör Excel så svårt för mig är ju att det bygger på (upplever jag) logisk matte. Med betoning på matte. Och där är jag ju lite, aningen, lost. Men nu vill jag påstå att jag fixar en hel massa saker i Excel som jag inte hade en aning om att de ens existerade innan. Många kopplade till texter och sortering med mera. Jag körde även fortsättningskursen men den var verkligen svår. Jag bestämde mig för att jag nu är på en slags normalanvändarnivå och att jag samtidigt vet att det finns massa mera.

Från Excel gick jag vidare till InDesign. Layout med text, bild och effekter. Skapa broschyrer och fixa.

Vilken lycka. Här finns logik! Här finns naturliga samband! Ett ynka fel på frågorna efter avsnitt ett. Känns som att komma hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar