måndag 9 februari 2015

Lax med mera

Idag på morgonen så tog jag upp en fin bit lax ur frysen. På bänken ställde jag fram couscous och saffran. Där har ni basen till min middag. Resten funderar jag på under dagen! Limeyoughurt blir det till i alla fall. Nötter och russin i couscousen. Å, varför är det inte middag snart!

Annars tänker jag på studentkalas redan. Bästa buffén som gör att man själv kan champagnemingla ni vet. Jodå, god ska den vara och se så där enkelt fräsch ut. Bara att duka upp i det gröna. Men, på bilderna i mattidningarna så finns det minsann inga flugor! Eller getingar. Inte heller kommer grannens katt och hoppar upp och smörjer kråset...ja, allt kan ju hända. Det är ju sällan så rosenrött, försommarsoligt och svettfritt som det ser ut att vara på bild.

Just nu ägnar sig för övrigt grannens katter åt att göra nummer två på vår uppfart. Kan ha ett samband med att vi skottar rent så att katten inte behöver få snö i rumpan.

Från lax till kattskit på några få rader...det ni....spännade. Men som jag brukar säga - lax är sannerligen inte kattskit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar