onsdag 5 april 2017

Korngrynsotto

Handen på hjärtat - riset till en läcker risotto är inte odlat här i närheten precis. Jag säger verkligen inte att vi ska avstå, det gör jag inte. Men jag har funderat på om det ska finnas något som existerar på närmare håll och som smakar gott. Igår kom lösningen. Korngrynsrisotto!

Jag hackade en schalottenlök och stekte i smör. Ned med korngryn till två portioner, jag tog ungefär 1,5 dl. På med vatten och en buljongtärning, grönsaks. Låt puttra, rör om och fyll på med vatten. Smaka av då och då så ni känner när grynen blir klara. När de är klara och ni är nöjda med tjockleken på korngrynsrisotton så i med en näve riven parmesan (ja jag VET att den inte ystas i närheten...jag är inte bokstavstrogen, okej?).

Ät!

Till det mesta faktiskt. Oj så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar