tisdag 23 augusti 2016

Män och lax

Om man företräder en offentlig institution med ett arrangemang som vänder sig till allmänheten så har man ett ansvar. Det går inte att ständigt lyfta fram män som förebilder. Då får arrangören ta och lyfta blicken och titta på andra kriterier än "intressanta män i närheten". Det gäller att sätta målet "två intressanta personer av olika kön" och sedan förhålla sig till det. Ibland kanske två intressanta damer får bli en och tvärt om. Det är för tusan inte kärnfysik, det är bara att göra!

Igår tog jag en sorglig bit lax från frysen. Sorglig för att den var lite ful. Under sommaren har vi med förtjusning ätit laxcarpaccio vid några tillfällen. Det betyder att jag har laxbitar som jag skalat av tunna skivor från och sedan frusit ned igen. Carpaccion är enklast att få riktigt tunn om man skalar den från frusen lax. Nu tog jag och mixade min sorgsna lax med persilja, grädde och kryddor och stekte goa biffar av den. La på stekt surdegsbröd, toppade med waldorfsallad (den är för god att bara äta på julbordet) och lite färska grönsaker. Perfekt middag för en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar