tisdag 29 september 2015

En liten plats i solen

Jag har mycket lätt för att se mig själv glida omkring i en stor fastighet byggd i sten. Ett hus där växtligheten tar för sig och där etagerna bjuder in till upptäcksfärd. I den stora ugnen på gården bakar jag ömsom himmelsk pizza och ömsom surdegslimpor med krispiga kanter. Det något bittra rödvinet hissar jag upp ur brunnen för bästa temperatur. Om allt går som det ska kan jag sträcka på mig en smula, fånga en apelsin, skiva den och låta den möta vinet.

Det är darrande hett att gå längs stigen ned till glittrande blått. Svalkan följer bara med en liten bit på vägen hem. Med handen repar jag doft längs vägen.

Kanske är det så att hela platsen är känslor. Sol mot hud, doft, smak och känsel. Så enkelt att ha och ändå så svårt att få.

Där kan jag vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar