fredag 14 augusti 2015

Fröjdefull fredag i solen

I dag ägnade jag en sen lunch åt att shoppa loss i glada grisenbutiken i Brantestad. Oj, så mycket gott jag fick hem! Bland annat fyra kilo finfina kamben som maken ska grilla till trevliga gäster imorgon. Själv ska jag stå för desserten - nutellasemifreddo med inslag av oreocookies och en salt karamellsås till. Om gästerna inte blir glada av den maten så vet inte jag...

Nutella och oreos i samma efterrätt...nutellan fanns dessutom hos Coop och var både eko och fairtrade.

Ikväll ska jag på egen hand sätta i mig en massa getost, rödbetor, nybakt bröd och lite kallskuret. Nyskördade söta tomater blir det till. Efteråt kan jag njuta en bit gruyere med fikonmarmelad.

För att klara all denna mat så får det helt enkelt bli en runda i trädgårdsgymet också. Bevattningen kräver både styrka och lite kondis. Föresten så är jag ganska nöjd med att äntligen ha anmält mig till Korpens vattengympa till hösten! I 38-gradig bassäng. Nytta och njutning samtidigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar