tisdag 16 juni 2015

Jag har inlett en ny karriär!

Goda gärningar. That´s me.

Först var det de tyska gossarna med knäckebröd i baksätet som inte hittade sitt boende i Vimmerby. Eftersom de var rejält fel så insåg jag att det skulle bli en näst intill omänsklig uppgift att försöka förklara vägen.

Vad gör man då? Jo, man frågar om det är okej att hoppa in i bilen och personligen guida dem till rätt ställe... Och så gjorde jag det. Inte var de farliga...de frågade snällt om det var okej även för vuxna att gå på Astrid Lindgrens Värld. Vilket jag upplyste dem om att det ABSOLUT är...

Sedan var det hunden som alldeles ensam strosade omkring på vägen till jobbet igår morse. En ganska rejäl jakthund av något slag med koppel släpandes efter sig. Då stannade jag och frågade hunden vad den gjorde där alldeles ensam. Den kom fram och jag tog kopplet. Sedan började jag naturligtvis fundera på vad jag skulle göra...två damer på morgonpromenad hade ingen aning om var hunden kom ifrån och där stod jag. Fullt schå att hålla hund i ena handen och cykel i andra... Tack och lov stannade husse med bil ett par minuter senare. Det visade sig att jycken själv öppnat bilen och tagit sig ut! Slutet gott i alla fall.

Idag svarade jag på nödrop via facebook....och löste problem.

Det bästa med att hjälpa andra är att det känns så gott inuti :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar