måndag 16 mars 2015

Trädgårdsgymmet är invigt!

Nu börjas det. Trädgårdsgymmet har öppnat! Jag satte mig ned i solen fast det fanns så mycket att göra! Ja, innan hade jag fått en del gjort jag med. Nio sorters tomater står i förodlingslådan och jag har planterat om alla pelargoner som har övervintrat inne! Bara några sorgliga utelevare kvar. De som står i uterummet och ser lite vinterledsna ut.

Alla landen behöver städas från gamla växter. Snart kommer de första sniglarna så det gäller att checka snigelgiftförrådet. Komposten ska spridas och vårblommor ska fram på trappan. Längtar verkligen till påsken som är den mest härliga av högtider. Långledigt, vår och massor med god mat. Kravlöst firande av den stundande våren bara! Själv älskar jag att servera dignade fat med god mat på! Sallader utbredda och generösa med läcker dressing. Det stundar goda tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar