måndag 15 april 2013

Vanvett kanske är ordet?

Jag ska ärligt säga att jag inte vet vad som är rätt eller fel när det gäller Omar Mustafa.

Jag blir ofta helt skrämd från vettet av de krav som ställs på en människa så fort hen fått stämpeln "politiker". Blixtsnabbt förväntas man kunna svara på allt, ha en uppfattning i alla frågor och ha bakgrunden klar att räkna upp. Jag kan inte det. Ingen kan det. Fast det krävs. Det krävs av maktjournalister som balanserar mellan yrke och kändisskap. Det krävs av medlemmar som väser "men du som är politiker ska väl...".

När slutade vi vara människor? När blev allt så omänskligt?

Huruvida Omar Mustafa skulle vara eller inte vara låter jag vara osagt. Jag vet helt enkelt för lite. Men kring själva händelseförloppet vill jag ändå reflektera och sända en signal till min partiledning.

Vad är det som händer? Jag vet just inte mera än det som syns i media. Eller ska vi säga det som inte syns. Ingen vill säga något, kommentera eller ställa upp. Utifrån det jag har fått se så verkar det som om min partiledning hukar bakom hörnet och hoppas att det ska blåsa över. Jag kan säga att detta är pinsamt och känns helt ovärdigt. Det blir en bitter eftersmak på den kongressen.

Inte visste jag att sloganen "Alla ska med" syftade på partistyrelsen! Först trixas det så att alla som inte kan enas ska in i partistyrelsen och sedan sluter man sig. Sveriges mest öppna och nyfikna parti stängde dörren.

Läs gärna mera hos Marta Axner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar