måndag 10 oktober 2011

Nu reder vi ut det här

Lusten att blogga har varit minimal de senaste dagarna. Antingen ska man döma av eller inte. Låtsas som det regnar behöver jag inte - det regnar verkligen.

När budet kom i dag att det inleds en förundersökning mot Håkan Juholt så är det naturligtvis både bra och dåligt. Bra att vi får bevisat och utrett om han begått något brottsligt eller inte. Dåligt eftersom vi på nytt inte får prata om politik utan om Håkans person och agerande. Johan Persson, s-kommunalråd i Kalmar, går ut och talar om att Håkan inte är en girig och oärlig typ.

Det kan jag hålla med om. Att Håkan uppsåtligen skulle gjort detta är inte troligt. Inte ens möjligt. Han vet hur det skulle bli. Hur det blivit... Håkan är en varm och otroligt engagerad person. Envis person som brinner för politiken. Så har jag uppfattat honom. Om han skulle få på nöten i media så trodde jag helt ärligt att det skulle komma att handla om helt andra saker.

Nej, oärlighet har inte gjort att Håkan har missat detta. Det tror inte jag. Han vill hålla på med politik inte med blanketter. Men det är just den viljan som måste ge honom insikten att om han själv inte vill hålla på med blanketter så måste han ta hjälp. Att tro att man gör rätt är ingen garanti för att det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar