tisdag 22 augusti 2017

Frusen i sensommaren

Det är inte en mjuk och varm augusti precis. Bortom solstrålen lurar alltid en kylig skugga. Blåsten når oanade triumfer och jag konstaterar att sommaren var som en god champagne - torr och kall.

Well.

I år såg jag förresten något jag verkligen aldrig trodde jag skulle få se, potatismos i lösvikt. Jodå, på Ica i Simrishamn så fanns det. 5,90 hektot minsann.

För övrigt så har jag i sommar ätit några av mina godaste middagar genom att gå in i lokala butiker och köpa lokala varor. På Bornholm köpte vi smaksatta korvar från Bornholms slakteri och la på grillen framåt kvällen. Delikat!
Den lokala matbutiken där skiljde sig ju ganska rejält mot våra butiker och det är rakt av spännande! I Sverige står det ju ofta en disk med kylda drycker i anslutning till entré eller kassa. Så även på Bornholm men med den skillnaden att det var rysk champagne som salufördes i stället för bubbelvatten.

På Ica i Simrishamn köpte vi för övrigt Brantevikssill. Glöm inte det om ni passerar! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar