tisdag 1 augusti 2017

Billigt är oftast inte bäst

Jag köpte en massa gladioluslökar i våras och förodlade dem innan jag satte ut. Jag köpte blandade färger för att få riktiga färgklickar i rabatten. Jag köpte dessutom mot allt vett en storpack på ett lågprisvaruhus. När snålheten bedrar visheten så vet ni hur det brukar gå, inte sant? Jodå...så även denna gången. Kaskaden av färger visar sig vara samma vackert mörklila. Allihop. En färg som förvisso blir jättefin tillsammans med de blekaprikosa ringblommorna, jätteverbenan och de vita doftliljorna i samma rabatt. Så just denna gången ska jag låta nåd gå före rätt och inse att det kan bli bra även om det blir fel...

Idag fyller vi en röding med dill och citron och lägger den på grillen. Till detta tänker jag prova att tillaga färskpotatis ungefär som man gör en riktigt krämig risotto!

Alltså fräs potatis och lök. På med en skvätt vitt vin och låt koka en stund. Fyll på med buljong och när potatisen är färdig så avsluta med en rejäl näve riven parmesanost och lite vitpeppar. Kanske en skvätt vispgrädde för extra krämighet. Massor med hackad färsk dragon allra sist och sedan bara njutning kvar!

Det kan bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar