fredag 30 juni 2017

Självförsörjningens tid

Egna tomater, gurka, squash, spenat, sallad och potatis. Snart bönor och sockerärtor. För att inte tala om alla färska örter och blommor som jag har. Det är verkligen en härlig tid nu när middagsmaten alltid bygger på att man tar ett skördevarv först.

Idag när regnat öser ned så har jag lovat mig själv en gräddig potatisgratäng extra allt till middag. Värmen från ugnen gör gott i hela huset en sådan kväll. Räcker inte det så får kakelugnen lov att tjänstgöra den med.

Innan regnet kom så passade jag på att så ny spenat och sallad som får komma lite senare. Vi njuter fortfarande av den spenat som jag sådde i höstas. Den klarade den milda vintern i våra upphöjda lådor och den var det första som blev klart i våras. Fantastisk grönsak att så i september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar