torsdag 23 mars 2017

Sten för sten

Envishet är en dygd. I synnerhet om ett nytt golv ska läggas i växthuset. Trä ska ersättas med sten och det går åt VÄLDIGT många stenar i betong. I bilen kan jag ladda sex plattor åt gången. Det är ungefär så många som jag orkar kånka på. Det innebär att jag varit på bygghandeln väldigt många gånger på sistone och köpt sex likadana plattor. Stamkund kan man säga... Undrar om de ändå inte funderar lite på den där kvinnan som kommer in varje dag och köper sex plattor i betong. Well, är man betongsosse så är man.

I går kväll drog jag på risgrytan. Sedan tog jag fram två kycklingfiléer och grönsaker som låg i kylen och skräpade. Färsk ingefära, chili, vitlök, rödlök, rödkål, morot och bladselleri. Skar ned allt och wookade snabbt i sesamolja. Salt och lite sesamfrön på detta. När riset var klart så var maten klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar