måndag 20 februari 2017

Tre små rester...

...kan bli en jättegod lunch.


Ni vet när man kommer hem, öppnar kylskåpsdörrarna (jo, jag har dubbeldörrar på mitt) och glor in i ett tomt skåp? Nu händer detta inte särskilt ofta hos mig. Jag sätter en ära i att det alltid ska finnas gott om mat för ett kreativt och hungrigt sinne. Låt mig säga så här, om "Här är ditt kylskåp" kom till casa Högberg så skulle det inte kkävas så hemskt mycket kreativitet av den kocken för att fixa en trerättersmiddag inte...


Nåväl, var var jag nu? Kylskåpet ja. När jag kikar på tre små rester....som tillsammans blir en finlunch!


En påse skurna grönsaker från helgen, sockerärter, stjälkselleri och morötter.
En skål med tomatpesto, soltorkade tomater, cashewnötter, vitlök, parmesanost och olja.
En påse med några färdigstekta kycklingbitar.


Grönsakerna stekte jag i olja, saltade och pepprade. När de var klara med lite krisp så åkte kycklingbitarna ned i pannan tillsammans med peston. Efter tio minuter hade jag alltså en superfräsch och god lunch! Med tre små rester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar