onsdag 8 februari 2017

Spenatlasagne

Frusen spenat är finfin året om. I går gjorde jag en spenatlasagne. Jag tycker att det är en fantastisk variant.

Jag gör en vitsås ganska tjock. Då kan man låta frusen spenat smälta utan att vätskan späder ut såsen för mycket. Smaksätt med salt, socker, vitpeppar och generöst med riven muskot. Riv sedan alla ostkanterna och ha i en del i såsen. Smörj en form och bottna med spenatsåsen. Strö på mera smakrik ost, jag använder prästost i matlagningen. Strö på riven parmesan också! Och så är det bara att varva på med plattor (torra, inte färska, använder ni färska går det ännu fortare så klart) och precis som vanligt så toppar man med sås och mera ost. In i ugnen 45 min på 185 grader och sedan är det bara att mumsa.

Mera grönt i kosten!

Inte bara för att det är miljövänligt utan för att det är riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar