onsdag 25 maj 2016

Välsignat regn

Äntligen lite regn! Låt oss hoppas att det sköljer bort större delen av allt pollen som naturen dränkt oss i den senare tiden. Jag är inte allergisk och lider inte av pollen mera än just att det finns överallt som ett smutsigt täcke. Lite regn gör stor skillnad.

Annars handlar det mycket om njutning nu. Att få skörda egna grönsaker till middagen redan. Jag har sallat, spenat, massor av örter och rädisor. Lyxigt och gott. Från jord till bord på 30 sekunder.

Det ligger också en stor tillfredsställelse i att gå hem från jobbet och känna att jag har fått massor med bra saker i hamn.

Ikväll lagar jag kycklingfilé, svensk. I skrivande stund så vet jag ännu inte vad jag gör med filéerna. Det kan bli något gräddigt robust när regnet faller och vinden viner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar