torsdag 14 april 2016

Lundell och Kivik Art Center

Ulf Lundell är arg på Kivik Art Center och deras byggnationer. Det stör hans stillhet. Jag har respekt för att han förmodligen blir mera envis när de visar upp, som han upplever det, konstsnobbiga sidor.

Jag är en glad konstälskare på det amatörmässiga planet. Jag vet inte särskilt mycket om konst mera än att jag njuter av att se på konst. Sist när vi var nere på Österlen så ville jag besöka Kivik Art Center. Min vana trogen så googlade jag innan och gjorde resrutt. När jag kom till KAC så blev det värre. Mitt intryck är att de mest är ute efter mina stålar i form av en donation. Köp en sten, typ. När jag skulle leta öppettider så finns det inga på hela hemsidan! Hitta hit, ring hit och öppet - nope. Inga öppettider. Så vi släppte det. Känns inte som om de vill ha besökare faktiskt.

Om man inte välkomnar besökare bättre än så behöver inte Lundell oroa sig för att stillheten ska störas i allt för stor utsträckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar