måndag 25 maj 2015

Ute och cyklar

Häromdagen kom jag körandes med bilen på en av den lilla stadens enkelriktade gator.

Då möter jag en cyklist.

Cyklisten håller mitten på den enkelriktade gatan och framför sitt fordon vingligt.

Jag kör sakta vidare i detta chickenrace för att se om cyklisten kanske möjligen ska uppmärksamma att den håller på att möta en bil. En ganska stor och hård bil.

Icke.

Cyklisten trampar på. Han (jo jag gissar att det var en man eftersom cyklisten hade ett ganska yvigt skägg) stirrar stint ned i sin mobiltelefon och tummen flyger som en liten lärkvinge över bokstäverna.

Han kan uppenbarligen cykla och skicka sms samtidigt.

Dock icke hålla reda på åt vilket håll man får köra på gatan och se alternativt höra om man får möte samtidigt.

Det hela slutade med att jag får ta min stora, hårda bil och väja för den skäggiga sms-cyklisten.

Jag borde ha tutat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar