tisdag 13 januari 2015

Fantasilöst och fantasifyllt samtidigt!

Snälla, säg att någon mer än jag tyckte att det är minst sagt trist att läsa allt om vad som händer under Stjärnorna på slottet FÖRE att det sänts.

Detta är ju å andra sidan ett generellt kvällstidningsprobem som inte är helt nytt.

Kvällstidningarna skriver om teveprogram både före och efter. Långa drapor om Idol och om nått paradishotell. Jag kan inte riktigt se läsvärdet i att skriva om teve! När blev teveprogram nyheter liksom...

Fantasilöst tycker jag.

Fantasifyllda däremot, det verkar kvällspressens sportredaktioner vara. Har ni inte tänkt på hur smaskiga rubrikerna är där numera? Det är väldigt lite tabeller, vinster och prestationer. I stället får vi "Uniteds besked om stora Messiaffären", "Jag har haft sorg i kroppen - en tuff tid" och "Det är lite konstigt" alla från dagens Expressen.

I konkurrentbladet får man till sig att "Lämnar Arsenal för rival", "Vi kommer att lida utan Zlatan" och "Glad att vara här - borde varit död". Då ska vi veta att jag ändå hoppade över krönikan "En snackis på att de aldig passar till någon annan", "Jag trodde att jag hade dödat honom" och "Förbundskapten knivattackerad utanför sitt hem".

Sport?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar