måndag 14 december 2009

Klar för operation!

Nu är jag klar för operation! Hela den långa och grundliga ci-utredningen är klar. I förra vecka träffade jag och resten av familjen ci-teamet för att gå igenom hela utredningen och komma fram till ett resultat. Och det blev kanske inte riktigt som jag trodde. Från början var jag inne på ett så kallat EAS-implantat. Det innebär att jag får ett implantat där jag fortsätter använda mina basljud (som jag fortfarande hör ganska bra). Implantatet ger tillbaka diskanten. Det förkastades först av teamet.
Nu så ska vi faktiskt prova med EAS, trots allt. Det operationen är svårare och har större chans att misslyckas. Men om det lyckas så blir det bättre ljud än med ett vanligt ci. Det bästa av allt är att om EAS misslyckas så har jag fortfarande chansen att få ett vanligt ci i stället! Både hängslen och livrem, kan man säga...
Nu är jag i kön och befinner mig mellan femte och tionde plats. Lite beroende på om det kommer akuta barn emellan och så. De går före! Bra tycker jag! I februari mars kommer jag att opereras. Min förhoppning är att vara som ny till valrörelsens mest intensiva skede sommaren 2010!

1 kommentar:

  1. Lycka till och hoppas allt kommer gå bra!

    Kram

    SvaraRadera