onsdag 14 oktober 2009

Rätten att köpa någons kropp kan inte vara mänsklig

Nej. Nej. Nej.
Det ÄR INTE en mänsklig rättighet att få prostituera sig.
Det är en mänsklig rättighet att få leva ett värdigt liv, ha jobb, trygghet och människor omkring sig som älskar en.

De borgerliga ungdomsförbundens företrädare skulle jag kunna skriva mycket om här. Men jag vet inte om kraftuttrycken räcker i praktiken. Dessa företrädare väljer att hoppa av en kampanj som arbetar mot trafficking för att "man inte kan ställa sig bakom en kampanj som jämför trafficking med vanlig prostitution". Och de tillägger då att prostitution är en mänsklig rättighet.

Jaha.

Menar de att det är en mänsklig rättighet att som man eller kvinna få besluta sig för att det är okej, jag känner för att gå på gatan nått år eller så. Jobb som jobb i dessa kärva tider.

Eller menar de att vi alla ska ha rätten att hysta upp slantar för att få nyttja någon annans kropp en stund?

Ärligt talat vet jag inte viket av alternativen som är värst. För mig kan det aldrig bli en mänsklig rättighet att få prostituera sig. Eftersom konsekvensen av en sådan rätt alltid blir den omvända, att någon annan tar sig rätten att köpa.

Ur prostitution föds bara tragik, ångest och elände. Vi kan lägga till våld, tvång och människohandel.

De tänker inte längre än deras borgerliga näsor räcker. Det är säkert som vanligt, det är alltid någon annan som ska göra skitjobbet. Visst ska andra ha rätt att prostituera sig, men MIN syster, MIN mamma och MIN brorsa, nej de har ju andra jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar