tisdag 31 juli 2018

Jag tror jag dör!

Fast det gör man ju inte. Dör alltså. Värmen som bara stannar och stannar är på allas läppar i år.

Annars har sommaren bjudit på en hel del fina matupplevelser. Hörte brygga var en sådan. Åk dit säger jag bara. Supergod mat, fin miljö och utmärkt service. Avslappnat ställe där en bra måltid inte kostar skjortan.

Ändå så förstår man att den sommarlätta maten får konkurrens snart. Igår lagade jag pasta med salsicciaragu. Ta några salsicciakorvar och töm ur innehållet. Stek tillsammans med lök, tärnad morot och tärnad rotselleri. På med timjan, både färsk och torkad om du har. En rejäl skvätt grädde och en matsked dijonsenap också och vips så är det klart. Ja, salta lite om det behövs. Jag hade chilli i min korv så svartpeppar behövdes inte. Jag kramade i lite citronsaft på slutet också!

Fett och kolhydrater så magen blev glad :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar