torsdag 22 september 2016

Frösådd nu - inte bara våren

Häromdagen skördade jag min första machesallad och spenaten är redo att skördas den med. Oj så roligt. Machesalladen hör dessutom till de absolut läckraste salladssorterna, tycker jag. Att den dessutom var grymt lättodlad ser jag som en bonus. Det enda jag ångrar är att jag inte forskade lite mera i möjligheten att så sent. Men det kommer ju flera år. I år så blev det ju en hel del yta över när makens potatis var skördad och äten. Där bredsådde jag spenat och mache. Jag tror inte det tog mera än tre-fyra dagar så hade allt grott. Kanske dryga två veckor från sådd till skörd. Det är ju fantastiskt. Och tänk så roligt det är att få så flera gånger, inte bara på vårkanten.

Ikväll så grillar jag citron- och dragonmarinerad kycklingfilé och serverar spenatrisotto till. Fullmatad med världens mest närodlade spenat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar