måndag 22 augusti 2016

Sommaren tillbaka

Det sägs att sommaren ska komma tillbaka. Välkommen säger jag! Lite sommar till är alltid välkommet. Jag har satt lite rädisor, spenat och så vintersallad. Den sistnämnda har redan kommit upp! I år har så gott som allt jag sått i grönsakslanden varit lyckat. Vi har varit nära nog självförsörjande på grönsaker sedan tidig juni för att jag sådde under fiberduk i början. Nu äter vi stora mängder vaxbönor och det är bara så gott. Igår kunde sonen och jag gå till persikoträdet och plocka var sin persika, fullmogen och saftig, till efterrätt. Lyx.

Jag tycker att ni ska ta och leta rätt på rapsolja smaksatt med dill och göra er en skål med egen majjo! Gör sedan en stor lyxig räkmacka där ni använder dillmajjon. Gott på riktigt i den kommande sommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar