onsdag 24 juli 2013

Det räcker med politik nu

Precis som Peter funderar på den politiska framtiden så är det säkert många som gör detsamma nu i dagarna. Själv har jag äntligen funderat färdigt. När denna mandatperioden går över i en ny så är det utan mig i politiken. Beslutet följdes av lättnad och nyfikenhet. Äntligen ska jag få göra allt det där andra jag vill och alltid skjuter på....

Min drivkraft och min skaparkraft ska jag lägga på annat än politik. Det finns särskilt en kulturell och ännu helt ostartad förening som lockar mig rejält.

Jag ska hinna med att skapa vidare i trädgården! Jag ska gå loss i köket ofta och mycket. Jag ska framförallt njuta alla lediga kvällar och helger som tidigare ägnats åt politiken.

Det är tid att göra lite mera av det jag vill i stället för det andra vill.

Jag har en klok kompis som inte heller tänker hålla på efter 2014. "Jag slutar hellre när jag bestämmer det själv än att andra gör det åt mig." Den devisen borde flera ta till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar